Διαφήμιση

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Σύνδεση Χρήστη



FreeCurrencyRates.com

Πρωτοσέλιδα

Ειδήσεις
Αντίστροφη μέτρηση σαράντα ημερών για τις 120 δόσεις στα Ταμεία PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019 10:08

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Αντίστροφη μέτρηση σαράντα ημερών για τις 120 δόσεις στα Ταμεία

Στην τελική ευθεία μπαίνουν τα ταμεία πριν κλείσουν την ηλεκτρονική πλατφόρμα για αιτήσεις οφειλετών προκειμένου να υπαχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων.

Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για σαράντα ακόμα μέρες περίπου και συγκεκριμένα έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Ο Υπουργός Εργασίας, κος. Γιάννης Βρούτσης έχει αποκλείσει να δοθεί παράταση.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr από αρμόδια στελέχη των ασφαλιστικών φορέων, έως τώρα έχουν γίνει δεκτές 95.000 αιτήσεις για ρύθμιση οφειλών.

Το ποσό το οποίο έχει ρυθμισθεί φτάνει τα 1,5 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, κοντά στις 47.000 είναι ρυθμίσεις για χρέη ελευθέρων επαγγελματιών προς τον τέως ΟΑΕΕ (σ.σ. ρυθμίστηκαν οφειλές 400 εκατ. ευρώ), στις 35.000 ανέρχονται οι ρυθμίσεις για χρέη εργοδοτών προς το τέως ΙΚΑ (1 δισ. ευρώ), στις 10.5000 έχουν ανέλθει οι ρυθμίσεις για χρέη προς το τέως ΟΓΑ και μόλις στις 1.500 έφτασαν οι ρυθμίσεις των αυτοαπασχολούμενων γιατρών, δικηγόρων και μηχανικών για οφειλές στο τέως ΕΤΑΑ. 

Με βάση αυτά τα δεδομένα, κάθε μήνα πλέον αναμένονται εισπράξεις όχι πάνω από 15 εκατ. ευρώ.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως παραμένει ρεαλιστικός, ο ελάχιστος άτυπος στόχος για ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών έως και 3 δισ. ευρώ, μέσω της ένταξης τουλάχιστον 200.000 οφειλετών,  προκειμένου να αυξηθούν οι μηνιαίες εισπράξεις στα 30 εκατ. ευρώ (έναντι 15 εκατ. ευρώ που είναι με βάση τα τωρινά δεδομένα) και σε ετήσια βάση να φτάσουν τα 360 εκατ. ευρώ.

Η επιβεβαίωση αυτών των προβλέψεων αποτελεί όρο για την επίτευξη του στόχου είσπραξης 1,5 δισ. ευρώ φέτος από "ρυθμίσεις” , δηλαδή όχι μόνο από τις 120 δόσεις, αλλά και από άλλους παλιότερους διακανονισμούς, μαζί και τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών μεγαλοφειλετών που δεν συμμορφώνονται στις προειδοποιήσεις του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών.

Αν δεν ανέβουν, όμως, τους επόμενους 1 – 2 μήνες, οι εισπράξεις από τις 120 δόσεις, τότε οι συνολικές εισπράξεις από τις εν γένει "ρυθμίσεις” δεν αναμένεται να υπερβούν τα 1,2 δισ. ευρώ, εντείνοντας έτσι τις ήδη υπάρχουσες (αρκετά πριν το τελευταίο μπαράζ εκλογικών αναμετρήσεων) πιέσεις στον προϋπολογισμό των ταμείων.

Ωστόσο, ακόμα και αν προσεγγισθεί ένα τέτοιος στόχος (ρύθμιση χρεών ύψους 3 δισ. ευρώ), από ορισμένα στελέχη των ταμείων θεωρείται και πάλι χαμηλός.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως δεδομένων των ευνοϊκών όρων της νέας ρύθμισης ειδικά για τους ελευθέρους επαγγελματίες (σ.σ. επανυπολογισμός -μείωση οφειλών προ του 2017, μεγάλος αριθμός δόσεων) , θα έπρεπε να μπουν στη ρύθμιση χρέη ακόμα και 10 -15 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως βάσει της τελευταίας τριμηνιαίας έκθεσης του Κ.Ε.Α.Ο, οι οφειλές προς τα ταμεία έφτασαν τον περασμένο Ιούνιο στα 35,1 δισ. ευρώ, έναντι 35,3 δισ. ευρώ το Μάρτιο του 2019.

Η μείωση αυτή οφείλεται εν πολλοίς στον επανϋπολογισμό των οφειλών των επαγγελματιών προ του 2017 (μέσω της ένταξης στη τρέχουσα ρύθμιση των 120 δόσεων) ο οποίος οδηγεί σε μείωση τους 60% -65% .

Ωστόσο, δεν έχουν ενσωματωθεί σ΄ αυτήν την έκθεση οι ανείσπρακτες εισφορές των επαγγελματιών κατά το 2017.

Μαζί με αυτές, οι οφειλές στα ταμεία αγγίζουν τα 35,8 δισ. ευρώ. Η πραγματική κατάσταση, όμως, είναι πολύ χειρότερη, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές του Capital.gr στο Υπουργείο Εργασίας. Οι οφειλές στα ταμεία αγγίζουν τα 40 δισ. ευρώ, καθώς δεν έχουν ενσωματωθεί όλες οι παλιές (δηλ. Προ του 2017) οφειλές ιδίως προς τον τέως ΟΓΑ και το τέως ΕΤΑΑ.

Από αυτές τις οφειλές (σ.σ. 40 δισ. ευρώ), το 50% θεωρείται από αρμόδιους παράγοντες ως εισπράξιμο, δηλαδή τα 20 δισ. ευρώ. Αν τελικά ενταχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων συνολικά 3 δισ. ευρώ (έναντι 1,5 δισ. ευρώ που έχουν ενταχθεί έως τώρα), θα μείνουν άλλα 17 δισ. ευρώ εισπράξιμων οφειλών, τα οποία θα πρέπει να εξετάσει η κυβέρνηση πως θα τα εισπράξει, τονίζουν οι ίδιες πηγές, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του πρωτογενούς πλεονάσματος. 

Πηγή: capital.gr

 
Στο στόχαστρο η αδήλωτη εργασία: Σαρωτικοί έλεγχοι από αύριο ανά τη χώρα PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019 10:04

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Στο στόχαστρο η αδήλωτη εργασία: Σαρωτικοί έλεγχοι από αύριο ανά τη χώρα

Καθολικοί, στοχευμένοι και επιτόπιοι έλεγχοι σε ολόκληρη τη χώρα για την αποτελεσματική καταπολέμηση φαινομένων αδήλωτης, υποδηλωμένης και ανασφάλιστης εργασίας, ξεκινούν από αύριο από τις ελεγκτικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του υφυπουργού, Νότη Μηταράκη, του νέου διοικητή του ΕΦΚΑ, Χρήστου Χάλαρη και στελεχών της Γενικής Διεύθυνσης Ελέγχων του ΕΦΚΑ και του υπουργείου Εργασίας που διαχειρίζονται το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, επανέλαβε ότι η τήρηση της νομιμότητας στην αγορά εργασίας, η προστασία των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και η αποτροπή καταχρηστικών συμπεριφορών εκ μέρους των εργοδοτών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.

Ακολούθως αποφασίστηκε:

α. Η περαιτέρω στόχευση των προγραμματισμένων ελέγχων μέσω της ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης των αναγγελιών προσλήψεων και απολύσεων του Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» ώστε να εντοπισθούν οι επιχειρήσεις με αποκλίνουσα συμπεριφορά καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι έχουν αυξηθεί το τελευταίο τρίμηνο.

β. Η επέκταση της περιόδου εντατικοποίησης των ελέγχων μέχρι 31.10.2019 με στόχο οι έλεγχοι να ξεπεράσουν τις 18.000 με έμφαση στους παρακάτω τουριστικούς προορισμούς:

Παράλιες τουριστικές περιοχές της περιφέρειας Αττικής

Νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου (Λέσβο, Λήμνο, Σάμο, Χίο Θάσο και Ικαρία

Σποράδες (Σκιάθος, Σκόπελος, Αλλόνησος, Σκύρος)

Νησιά του Νοτίου Αιγαίου, ιδιαίτερα Κυκλάδες και Δωδεκάνησα (Μήλος, Σίφνος, Σέριφος, Νάξος, Κουφονήσια, Πάρος, Αντίπαρος, Άνδρος, Κέα, Σύρος, Τήνος, Κάλυμνος, Λέρος, Κύθνος, Πάτμο, Αστυπάλαια, Σύμη, Σαντορίνη, Ίος, Μύκονος, Κάρπαθος, Κως, Ρόδος)

Κρήτη (Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά, Αγιος Νικόλαος, Ιεράπετρα, Σητεία, Χερσόνησο, Μάταλλα, Ελούντα, Μάλια, Στυλίδα, Νεάπολη, Μοίρες, Αγ. Πελαγία, Πλακιάς, Κεραμόκαμπος, Τσούτσουρας, Στάλος, Αγία Μαρίνα, Τυμπάκι, Γούβες, Πάνορμο, Βάϊ, Καστέλι, Αρκαλοχώρι, Πισκοπιανό, Πλακιάς)

Νησιά Ιονίου (Λευκάδα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Παξούς)

Παράκτιες τουριστικές περιοχές Πελοποννήσου, Ηπείρου, Θεσσαλίας (παραλιακή ζώνη Λάρισας και Μαγνησίας), Κ. Μακεδονίας (Χαλκιδική, Πιερία,) και Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης (Καβάλα).

Στο πλαίσιο της σύσκεψης έγινε μια πρώτη αποτίμηση των αποτελεσμάτων της εντατικοποίησης των επιτόπιων ελέγχων που έδωσε ο υπουργός Εργασίας με την ανάληψη των καθηκόντων τον Ιούλιο και διαπιστώθηκε η ενεργοποίηση του ελεγκτικού μηχανισμού των Περιφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Ασφάλισης (Π.Ε.Κ.Α.) του Ε.Φ.Κ.Α., μετά τη σχετική χαλάρωση που παρατηρήθηκε κατά την προεκλογική περίοδο.

Τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου όσο και η Διοίκηση του Ε.Φ.Κ.Α. παρακολουθούν συνεχώς και στηρίζουν το έργο των Επιθεωρητών των Π.Ε.Κ.Α. Σε κάθε περίπτωση, ούτε οι κοινωνικά ανεύθυνες πρακτικές μερικών επιχειρήσεων ούτε ακόμη και τα απαράδεκτα περιστατικά συμπεριφορών εκ μέρους ασυνείδητων εργοδοτών, ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές, μπορούν να κάμψουν την αποφασιστικότητα της σημερινής πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και των ελεγκτών για την προστασία των εργαζομένων, του ασφαλιστικού συστήματος και των ίδιων των συνεπών επιχειρήσεων από συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Τα πορίσματα των παραπάνω ελέγχων, όπως και αυτών της Επιθεώρησης Εργασίας, πέραν της επιβολής αυστηρών κυρώσεων σε περιπτώσεις παραβάσεων, θα αξιοποιηθούν ιδιαιτέρως και προς μια διαφορετική, θετική αυτή τη φορά, κατεύθυνση. Οι υποδειγματικοί εργοδότες θα αποτελέσουν τη «μαγιά» για τη συγκρότηση του Λευκού Μητρώου Επιχειρήσεων, προκειμένου να επιβραβευθεί η άσκηση μιας κοινωνικά υπεύθυνης και υγιούς επιχειρηματικότητας με επίκεντρο το σεβασμό στην ποιοτική και αξιοπρεπή εργασία, στον εργαζόμενο και τα δικαιώματά του.

Πηγή: Κέρδος online

 
Τι ισχύει για τον ΦΠΑ στις παρεχόμενες εκπτώσεις βάσει ειδικής συμφωνίας PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019 09:58

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Τι ισχύει για τον ΦΠΑ στις παρεχόμενες εκπτώσεις βάσει ειδικής συμφωνίας

Εγκύκλιος της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ

Λανθασμένη εκ παραδρομής περιγραφή τιμολογίου δεν αναιρεί ούτε κατισχύει των όρων μιας έγγραφης εμπορικής σύμβασης, με την οποία προβλέπεται έκπτωση βάσει ειδικής συμφωνίας και όχι έκπτωση λόγω τζίρου, ενώ δεν τίθεται θέμα έλλειψης νομιμότητας του υπό κρίση πιστωτικού τιμολογίου.

Ως εκ τούτου στην περίπτωση αυτή δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις που προβλέπουν ότι ο ΦΠΑ που αναλογεί στις παρεχόμενες, λόγω κύκλου εργασιών (τζίρου) εκπτώσεις (bonus) προς τον αγοραστή αγαθών ή λήπτη υπηρεσιών από τον προμηθευτή του, εκπίπτεται από το ΦΠΑ των εκροών του προμηθευτή, λαμβάνονται δηλαδή οι εκπτώσεις αυτές υπόψη για τη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας.

Τα ανωτέρω γνωστοποιήθηκαν αρμοδίως με την υπ’ αριθμ. ΔΕΔ 2372/24.7.2019 εγκύκλιο της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με την οποία διευκρινίζεται ότι οι εκπτώσεις οι οποίες δεν φέρουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά έκπτωση επί τζίρου δεν γνωστοποιούνται στην ΔΟΥ και δόθηκαν οι κατωτέρω διευκρινίσεις:

Επειδή με το άρθρο 19 § 5 περ. α’ του Ν 2859/2000, ορίζεται ότι:

“5. Στη φορολογητέα αξία δεν περιλαμβάνονται: α) Οι χορηγούμενες στον αγοραστή ή το λήπτη εκπτώσεις, εφόσον αποδεικνύονται από στοιχεία, τα οποία εκδίδονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν. Ειδικότερα, προκειμένου για εκπτώσεις που χορηγούνται λόγω κύκλου εργασιών, λαμβάνονται υπόψη, εφόσον τα παρεχόμενα ποσοστά εκπτώσεων γνωστοποιούνται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. του πωλητή ή του παρέχοντος τις υπηρεσίες τέσσερις (4) μήνες πριν από την πραγματοποίησή τους.”. Επειδή, σύμφωνα με την ΠΟΛ.1212/22.7.1996 Εκπτώσεις Τζίρου, με την οποία δόθηκαν οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων των παρ. 33 και 2, του άρθρου 11 του ν. 2386/96, και του άρθρου 10 παρ. 1 του ν. 2399/96, με τις οποίες αντικαταστάθηκαν και συμπληρώθηκαν οι παρ. 1 και 5 περιπτ. α’ και γ’ του άρθρου 15 του ν. 1642/86.

Άρθρο 15

ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΓΑΘΩΝ, ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

  1. Με την παράγραφο 33 του άρθρου 11 του Ν. 2386/96, που ισχύει από 1-1-96, αντικαταστάθηκε η παράγραφος 1 του άρθρου 15 του ν. 1642/86.

Με τις νέες διατάξεις, πέραν των ήδη ρυθμιζόμενων με την παλιά διάταξη προστέθηκε ότι, στη φορολογητέα αξία ΦΠΑ συνυπολογίζεται ακόμη και η συμπληρωματική αμοιβή που καταβάλλεται από τρίτο πρόσωπο. Η ρύθμιση αυτή έγινε, για λόγους εναρμόνισης με το κοινοτικό δίκαιο. Επειδή η διάταξη αυτή αποτελεί βασικά επανάληψη της αντίστοιχης παλιάς διάταξης εξακολουθούν να ισχύουν ως προς την έννοια και το περιεχόμενο της φορολογητέας αξίας οι οδηγίες που έχουν δοθεί με προηγούμενες εγκυκλίους.

  1. Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του ν. 2386/96, αντικαταστάθηκε η περίπτωση α’ της παραγρ. 5 του άρθρου 15 του ν. 1642/86. Ειδικότερα:

Με τις νέες διατάξεις της περίπτωσης α’ της παραγράφου 5 του άρθρου 15, όπως αντικαταστάθηκε με την παραγρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2386/96, που ισχύουν από τη δημοσίευση του παραπάνω νόμου στο φύλλο εφημερίδος της Κυβερνήσεως, δηλαδή από 7.3.1996 (ΦΕΚ. 43Α’/7.3.96), ορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, σύμφωνα με τις οποίες, ο ΦΠΑ που αναλογεί στις παρεχόμενες, λόγω κύκλου εργασιών (τζίρου), εκπτώσεις (bonus) προς τον αγοραστή αγαθών ή λήπτη υπηρεσιών από τον προμηθευτή του, εκπίπτεται από το ΦΠΑ των εκροών του προμηθευτή, λαμβάνονται δηλαδή οι εκπτώσεις αυτές υπόψη για τη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 1642/86.

Επομένως, οι παραπάνω διατάξεις θα έχουν εφαρμογή για πιστωτικά τιμολόγια που θα εκδοθούν μετά τη συμπλήρωση του 4μήνου από την έναρξη ισχύος της εν λόγω διάταξης (7.3.1996) δηλαδή μετά τις 7.7.1996 και όχι για πιστωτικά τιμολόγια που θα εκδοθούν μέχρι και 6.7.1996.

Έτσι, χωρίς να επιχειρείται παρέμβαση στις αρχές της ελευθερίας των συναλλαγών με τις διατάξεις αυτές, προκειμένου να μη ληφθούν υπόψη στη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας, οι χορηγούμενες από τον προμηθευτή στον αγοραστή εκπτώσεις (bonus), λόγω κύκλου εργασιών ανεξάρτητα από την περιοδικότητα ή μη της χορήγησης αυτών (ανά μήνα, τρίμηνο, εξάμηνο, έτος κ.τ.λ.), θα πρέπει: Α.- Να αποδεικνύονται από νόμιμα φορολογικά στοιχεία.

Θα πρέπει δηλαδή οι εκπτώσεις αυτές να χορηγούνται είτε με το ίδιο το τιμολόγιο της πώλησης, είτε με πιστωτικό τιμολόγιο.

α. Εκπτώσεις που χορηγούνται επί τιμολογίου πώλησης

Οι εκπτώσεις που μπορεί να αποτυπώσει μια προμηθεύτρια επιχείρηση (αγαθών ή υπηρεσιών) στο φορολογικό στοιχείο που εκδίδει (τιμολόγιο πώλησης ή παροχής υπηρεσιών) προς τον πελάτη της, με ένα από τους τρόπους που αναφέρονται στην αριθμ.1036330/ 266/0015/ΠΟΛ. 1094/ 20.3.96 ΔΥΟ, είναι δυνατόν να έχουν διαφορετική αιτία.

Για να έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της περίπτωσης α’ της παραγράφου 5 του άρθρου 15, του ν. 1642/86, οι εκπτώσεις θα πρέπει να αφορούν έκπτωση επί του κύκλου των εργασιών (τζίρου), οι οποίες χορηγούνται στο τέλος συμφωνημένης περιόδου (μήνα, τρίμηνο, έτος κ.τ.λ.), επειδή έχει καλυφθεί το όριο ή τα όρια του τζίρου ή των ποσοτήτων που έχουν καθοριστεί ως στόχοι, ανεξάρτητα αν αυτές χορηγούνται επί τιμολογίου ή με πιστωτικό τιμολόγιο.

Ειδικότερα, για να υπαχθούν στις νέες διατάξεις οι εκπτώσεις που χορηγούνται επί τιμολογίου θα πρέπει με τις νέες τιμολογούμενες ποσότητες να γίνεται υπέρβαση του συμφωνηθέντος στόχου. Πρέπει δηλαδή να αφορούν ποσότητες αγαθών που αποτέλεσαν αντικείμενο και προηγούμενων πωλήσεων (τιμολογήσεων), εφόσον με το συγκεκριμένο τιμολόγιο, επί του οποίου χορηγείται η έκπτωση, πραγματοποιείται η κατ’ αξία ή ποσότητα υπέρβαση του στόχου.

Επομένως, δεν καταλαμβάνονται από τις παραπάνω νέες διατάξεις, εκπτώσεις που χορηγούνται επί του τιμολογίου και αφορούν:

Τις τιμολογούμενες με το ίδιο τιμολόγιο ποσότητες, ανεξάρτητα αν αυτές αναφέρονται στο σύνολο των αγαθών ή σε ορισμένα από αυτά, για τα οποία χορηγείται η έκπτωση για διάφορους λόγους, όπως π.χ. για λόγους προώθησης και προβολής, των ή του συγκεκριμένου αγαθού, λόγω ελαττωματικότητας, ειδικής συμφωνίας, ποσότητας, τέλους εποχής κ.τ.λ.

Εκπτώσεις που χορηγούνται επί τιμολογίου ή πιστωτικού τιμολογίου για διαφορά στην ποιότητα των πωλουμένων αγαθών, σε σύγκριση με την συμφωνηθείσα.

Εκπτώσεις που παρέχονται σε εκπλήρωση σχετικής (ποινικής) ρήτρας, λόγω εκπρόθεσμης παράδοσης ή μη πλήρωσης όρων της συμφωνίας πώλησης των αγαθών ή των υπηρεσιών, οι όροι της οποίας θα αποδεικνύονται και θα δικαιολογούνται.

Εκπτώσεις λόγω διακανονισμού σε προσυμφωνηθέντα χρόνο (λ.χ. μετρητοίς ή διακανονισμού του τιμήματος σε σύντομο χρόνο κ.τ.λ.).

Δραχμικές ή ποσοστιαίες εκπτώσεις επί τιμολογίου που ουσιαστικά επιφέρουν μείωση της τιμής πώλησης των τιμολογούμενων αγαθών.

Ειδικές δραχμικές εκπτώσεις που χορηγούνται επί τιμολογίου για ορισμένα είδη, είτε λόγω προώθησης (promotions) είτε λόγω ημερομηνίας λήξεως, τέλους εποχής κ.τ.λ.

Εκπτώσεις που παρέχονται σε διάφορα καταστήματα π.χ. καλλυντικών, super-markets από τους προμηθευτές τους λόγω ειδικής προβολής των προϊόντων τους σε ειδικούς χώρους (ράφια) εντός των καταστημάτων τους, εφόσον οι εκπτώσεις αυτές χορηγούνται επί του τιμολογίου πώλησης ή εκδίδεται πιστωτικό τιμολόγιο από τον προμηθευτή.

Εκπτώσεις γενικά που δεν συναρτώνται άμεσα ή έμμεσα με τον κύκλο εργασιών αλλά με άλλα εμπορικά κριτήρια π.χ. ειδικές προσφορές, εκπτώσεις με βάση χορηγούμενα κουπόνια, είσοδος προϊόντων σε νέα καταστήματα κ.τ.λ.

Εκπτώσεις που πραγματοποιούνται με βάση ειδικότερη συμφωνία με το συγκεκριμένο πελάτη, εφόσον τηρήθηκαν οι διατάξεις της παραγράφου 16 του άρθρου 8 του ν. 1882/90 μέχρι 6.7.1996.

β. Εκπτώσεις που πραγματοποιούνται με πιστωτικά τιμολόγια

Τα όσα αναφέρονται παραπάνω στην περίπτωση α’ σχετικά με τις επί τιμολογίου εκπτώσεις έχουν εφαρμογή και για τις εκπτώσεις που χορηγούνται με πιστωτικό τιμολόγιο που εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Β.Σ.

Β. Να γίνεται γνωστοποίηση των χορηγούμενων ποσοστών έκπτωσης στον Προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ

Αναγκαία προϋπόθεση που απαιτείται, σύμφωνα με τις νέες διατάξεις της περίπτωσης α’ της παραγράφου 5 του άρθρου 15 του ν. 1642/86, προκειμένου οι χορηγούμενες στον αγοραστή, από τον προμηθευτή, εκπτώσεις, να μη συμπεριλαμβάνονται στη φορολογητέα βάση, είναι ότι, τα χορηγούμενα δραχμικά ή ποσοτικά μεγέθη έκπτωσης λόγω τζίρου, θα πρέπει να γνωστοποιούνται, από τον προμηθευτή των αγαθών ή των υπηρεσιών, στον προϊστάμενο της αρμόδιας για τη φορολογία του ΔΟΥ, τουλάχιστο 4 μήνες πριν από την πραγματοποίησή τους, ανεξάρτητα αν αυτές γίνονται επί τιμολογίου ή με πιστωτικό τιμολόγιο. Ειδικότερα:

Η γνωστοποίηση θα γίνεται με απλή δήλωση του υπόχρεου ή, όπου συντρέχει περίπτωση, με κατάθεση της οικείας συμφωνίας, κατά τις διατάξεις της παραγράφου 16 του άρθρου 8 του ν. 1882/90, όπως ισχύει.

Η δήλωση, που δεν θα είναι λεπτομερειακή ούτε ονομαστική κατά πελάτη, θα περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία του υπόχρεου προμηθευτή, καθώς και το ποσοστό έκπτωσης που χορηγείται κατά κλιμάκιο τζίρου, ανεξάρτητα αν αυτό είναι δραχμικό ή σε ποσότητα.

Τα ποσοστά των χορηγουμένων εκπτώσεων μπορεί να διαφοροποιούνται κατά περιοχές της χώρας, κατ’ είδος ή ακόμα και κατά πελάτη ανάλογα με την συμφωνία, εφόσον βέβαια, στην τελευταία αυτή περίπτωση, έχει κατατεθεί η σχετική σύμβαση σύμφωνα με τα ανωτέρω.

Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 8 §16 του Νόμου 1882 της 22/23.3.90. Μέτρα για την περιστολή της φοροδιαφυγής, διαρρυθμίσεις στην άμεση και έμμεση φορολογία και άλλες διατάξεις.- (Α’ 43), ορίζεται ότι:

“16. Συμφωνητικά που καταρτίζονται μεταξύ επιτηδευματιών ή τρίτων για οποιανδήποτε συναλλαγή θεωρούνται μέσα σε δέκα (10) ημέρες από της ημερομηνίας καταρτίσεως και υπογραφής από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., άλλως είναι ανίσχυρα και δεν έχουν κανένα έννομο αποτέλεσμα.”. Επειδή, με την Αριθ.1065606/7222/ΔΕ-Β’/ΦΕΚ Β’/Αρ.Φύλ.951/31-7-2000 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ορίζεται ότι:

“α) Εξαίρεση των Χρηματιστηριακών επιχειρήσεων από την υποβολή ορισμένων συμφωνητικών της παραγράφου 16 του άρθρου 8 του Ν. 1882/90

β) Καθορισμός διαφορετικού τρόπου υποβολής των συμφωνητικών της ίδιας παραγράφου, άρθρου και νόμου.

  1. Καθορίζουμε διαφορετικό τρόπο υποβολής των συμφωνητικών που καταρτίζουν οι λοιποί υπόχρεοι, ως ακολούθως:

α) Τα συμφωνητικά που καταρτίζονται μεταξύ επιτηδευματιών ή τρίτων καταχωρούνται σε κατάσταση, η οποία υποβάλλεται από κάθε υπόχρεο επιτηδευματία για θεώρηση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., μέχρι την 20ή ημέρα των μηνών Ιανουαρίου, Απριλίου, Ιουλίου, Οκτωβρίου εκάστου έτους, στην οποία (κατάσταση) συμπεριλαμβάνονται τα συμφωνητικά που καταρτίστηκαν το αμέσως προηγούμενο ημερολογιακό τρίμηνο.

β) Στην παραπάνω κατάσταση αναγράφονται τα στοιχεία κάθε συμφωνητικού (αριθμός και ημερομηνία - ονοματεπώνυμο - επάγγελμα - διεύθυνση - ΑΦΜ κάθε συμβαλλόμενου στο συμφωνητικό - αντικείμενο συμφωνητικού - ποσό - διάρκεια συμφωνητικού - λοιπές παρατηρήσεις).

γ) Η κατάσταση, με τα αναγραφόμενα στοιχεία που αναφέρονται στις περιπτώσεις α’ και β’, υποβάλλεται μόνο από κάθε συμβαλλόμενο επιτηδευματία στην αρμόδια για τη φορολογία του εισοδήματός του Δ. Ο. Υ. προς θεώρηση.

  1. Για τον τόπο και χρόνο φύλαξης των συμφωνητικών και καταστάσεων της προηγούμενης παραγράφου, ισχύουν ανάλογα οι διατάξεις του π.δ. 186/92 περί Κ.Β.Σ.”

Πηγή: Ναυτεμπορική

 
Ο νέος χάρτης των κοινωνικών επιδομάτων από 1/1/2020 - Αλλάζει όνομα το ΚΕΑ, αυξάνονται οι δικαιούχοι PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019 09:54

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Ο νέος χάρτης των κοινωνικών επιδομάτων από 1/1/2020 - Αλλάζει όνομα το ΚΕΑ, αυξάνονται οι δικαιούχοι

Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, το επίδομα παιδιού, το επίδομα ενοικίου και φυσικά το επίδομα των 2.000 ευρώ για κάθε γεννά θα είναι τα επιδόματα που θα δοθούν σε χιλιάδες δικαιούχους το 2020.

Ειδικότερα σήμερα τα Dikaiologitika News σας παρουσιάζουν αναλυτικά το σχέδιο της κυβέρνησης για τα επιδόματα. Πρόκειται για το χαρτοφυλάκιο που διαχειρίζεται η υφυπουργός Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου και όπως τονίζει δεν πρόκειται να καταργηθεί και να μειωθεί κανένα επίδομα. Στόχος είναι να ενισχυθούν και να καταβάλλονται στοχευμένα.

Σύμφωνα λοιπόν με το σχέδιο της ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων όλα τα επιδόματα που δίνονται σήμερα θα συνεχίσουν να καταβάλλονται με στόχο να ενισχυθούν όσο το επιτρέπουν τα οικονομικά της χώρας. Έτσι το επίδομα παιδιού θα καταβάλλεται κανονικά σε όλους τους δικαιούχους ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων και το οικογενειακό εισόδημα και θα ενισχυθεί μέσω νέου επιδόματος ύψους 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται από 1.1.2020 το οποίο υπολογίζεται στα 150 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Παράλληλα το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) θα γίνει Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, το οποίο θα δοθεί από το 2020 σε περισσότερους δικαιούχους καθώς θα αυξηθεί το ποσό από 760 εκατ. ευρώ που διατίθενται σήμερα σε 1 δισ. ευρώ. Στόχος είναι να διευρυνθεί, να ενισχυθεί και να αγκαλιάσει τους αδύναμους και τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, παρέχοντας όχι μόνο οικονομική στήριξη αλλά και εγγυημένες ευκαιρίες επανένταξης στην κοινωνία και την εργασία.

Στόχος της κυβέρνησης είναι το 0,5% του ΑΕΠ να διατίθεται για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα. Ωστόσο το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα θα συνδυαστεί και με πρωτοβουλίες για εργασία. Ειδικότερα θα συνδυαστεί με οικονομικές πρωτοβουλίες, όπως η χορήγηση μικρών δανείων, μέτρο που εφαρμόστηκε με μεγάλη επιτυχία στην Γαλλία. Εκεί, κατόρθωσαν να κινητοποιήσουν ανθρώπους που είχαν βρεθεί στο περιθώριο, και παρόλα αυτά δημιούργησαν πολύ γρήγορα οικογενειακές ή προσωπικές, μικρές επιχειρήσεις.

Παράλληλα θα καταβάλλεται κανονικά και η επιδότηση ενοικίου για τα νοικοκυριά που μισθώνουν την κύρια κατοικία τους.

Το προνοιακό πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου σήμερα έχει συνολικό ετήσιο προϋπολογισμό 300 εκατομμύρια ευρώ απευθύνεται σε 260.000 νοικοκυριά και 667.000 ανθρώπους.

Στο πλαίσιο στήριξης των νοικοκυριών για τους παιδικούς σταθμούς προβλέπεται να μπουν όλα τα παιδιά στους παιδικούς σταθμούς το 2020 ενώ αν κάποια οικογένεια δεν καλυφθεί, θα προβλέπεται ένα κουπόνι 180 ευρώ το μήνα, για 10 μήνες το χρόνο, ώστε να επιλέγει εκείνη το σταθμό που προτιμά.

Πηγή: dikaiologitika.gr

 
Οι 48 δόσεις των έκτακτων φόρων και οι 150.000 αποποιήσεις κληρονομιάς το 2018 PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2019 10:41

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Οι 48 δόσεις των έκτακτων φόρων και οι 150.000 αποποιήσεις κληρονομιάς το 2018

Τα πρώτα μέτρα με τα οποία θα επιχειρηθεί να επιστρέψει η κανονικότητα και στην περιουσιακή κατάσταση των νεοελλήνων, είναι έτοιμη να λάβει η κυβέρνηση. Μετά τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, πληροφορίες εμφανίζουν το ΥΠΟΙΚ να προτίθεται  να ανακόψει  την περαιτέρω εξάπλωση του κινήματος "δεν κληρονομώ", δηλαδή της τάσης των νεοελλήνων να αποποιούνται τις κληρονομιές των οικογενειών τους εξαιτίας των μεγάλων βαρών.

Η ρύθμιση που προσανατολίζεται να φέρει η κυβέρνηση θα δίνει τη δυνατότητα στους κληρονόμους να πληρώνουν τον φόρο κληρονομιάς (και όλους τους έκτακτους φόρους) σε 48 δόσεις. Το σχέδιο θα περιορίσει το φαινόμενο της αποποίησης κληρονομιάς, απόφαση στην οποία οδηγούνται εξ ανάγκης δεκάδες χιλιάδες Έλληνες κάθε χρόνο επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν τον φόρο. 

Αύξηση 413%

Χαρακτηριστικό είναι ότι την 5ετία 2013-18 υπήρξε μια αύξηση μαμούθ που άγγιξε το  413% στις αιτήσεις αποποίησης κληρονομιάς. Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2018 ο αριθμός των αποποιήσεων κληρονομιάς άγγιξε τις 150.000, μέγεθος που είναι το υψηλότερο από την έναρξη της οικονομικής κρίσης και μετά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2013, οι αποποιήσεις δεν είχαν ξεπεράσει τις 30.000, έχοντας πενταπλασιαστεί έκτοτε, δείγμα της συνεχούς επιδείνωσης των οικονομικών των νοικοκυριών.

Χαρακτηριστικό επίσης είναι πως το 2017, το σχετικό μέγεθος εκτοξεύτηκε στις 130.000, από 54.422 το 2016, αλλά πέρυσι αποδείχθηκε ακόμα χειρότερο έτος, με τον σχετικό αριθμό να αυξάνεται εκ νέου. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ακινήτων, το φαινόμενο έχει διττή εξήγηση.

Από τη μια πλευρά, αρκετοί κληρονόμοι αδυνατούν να πληρώσουν τον φόρο κληρονομιάς που προκύπτει και από την άλλη, προτιμάται η αποποίηση κληρονομιάς γιατί κρίνεται ότι το κόστος κατοχής του προς απόκτηση ακινήτου είναι είτε πολύ υψηλό για να μπορέσει να ανταποκριθεί ο κληρονόμος, είτε δυσανάλογο προς το πιθανό όφελος από μια ενοικίαση ή πώληση.

Πηγή: capital.gr

 
Περισσότερα Άρθρα...
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 3 4 5 6 7 8 9 10 > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 2108