Διαφήμιση

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Σύνδεση Χρήστη



FreeCurrencyRates.com

Πρωτοσέλιδα

Ειδήσεις
Στις 12 δόσεις και οι μη ληξιπρόθεσμες οφειλές PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2018 14:47

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Στις 12 δόσεις και οι μη ληξιπρόθεσμες οφειλές

Οι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν περισσότερες από μία βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν τη δυνατότητα να τις εντάξουν στην «πάγια» ρύθμιση των 12 δόσεων και κατά την ημερομηνία της εν λόγω αίτησης να επιλέξουν εάν θα εντάξουν σε αυτή μία, ή περισσότερες από αυτές, σε δόσεις.

Η ανωτέρω δυνατότητα, για υπαγωγή στη συγκεκριμένη ρύθμιση και των βεβαιωμένων μη ληξιπρόθεσμων οφειλών, παρέχεται ουσιαστικά με στόχο να ενισχυθεί η φορολογική συνείδηση των φορολογουμένων οι οποίοι βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία, ωστόσο επιθυμούν να τακτοποιήσουν τις βεβαιωμένες στη φορολογική διοίκηση οφειλές τους και πριν παρέλθει η νόμιμη προθεσμία καταβολής τους. 

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι στην «πάγια» ρύθμιση, όπως επισημαίνεται και σε νέα εγκύκλιο (υπ’ αριθμ. ΠΟΛ.1025/12.2.2018) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με την οποία δόθηκαν πρόσθετες διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 114 του ν. 4514/2018, ισχύουν τα εξής:

  1. Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων (κατά ΚΕΔΕ και ΚΦΔ) στη φορολογική διοίκηση (ΔΟΥ, Ελεγκτικά Κέντρα) ληξιπρόθεσμων, έως και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, οφειλών που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο (αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών). Στις οφειλές αυτές συγκαταλέγονται και τυχόν οφειλές υπέρ τρίτων (ΝΠΔΔ κ.λπ.), εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά.
  2. Στη ρύθμιση δύνανται να υπαχθούν, εφόσον αιτηθεί ο οφειλέτης:

α) οι βεβαιωμένες, έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, οφειλές που τελούν σε διοικητική ή δικαστική αναστολή και 

β) οι βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες, έως και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση, οφειλές ή δόσεις οφειλών σύμφωνα με τη νέα τροποποίηση.

Με τη νέα τροποποίηση που ισχύει ο οφειλέτης μπορεί να υπαγάγει τις νέες οφειλές του στη φορολογική διοίκηση σε πρόγραμμα τμηματικής καταβολής πριν λήξει η νόμιμη προθεσμία καταβολής τους, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις των διατάξεων της υποπαρ. Α2 της παρ. Α του άρθρου πρώτου του ν.4152/2013, που μεταξύ άλλων προβλέπουν τα εξής:

  1. Οφειλές βεβαιωμένες στις ΔΟΥ και στα Τελωνεία, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, δύνανται, κατόπιν αίτησης των οφειλετών και εφόσον συντρέχει πραγματική οικονομική αδυναμία και δυνατότητα τήρησης προγράμματος δόσεων, να ρυθμίζονται άπαξ και να καταβάλλονται:

Σε 2 έως 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις και κατ’ εξαίρεση έως 24 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, εφόσον πρόκειται για οφειλές που βεβαιώνονται από έκτακτη αιτία.

  1. Σε κάθε περίπτωση και ιδιαιτέρως για ποσά βασικής οφειλής άνω των 5.000 ευρώ χορηγείται η ρύθμιση μόνο εφόσον ο αιτών αποδεικνύει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στο ύψος της μηνιαίας δόσης.
  2. Η υπαχθείσα στη ρύθμιση βασική οφειλή επιβαρύνεται με προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής οι οποίες υπολογίζονται από τη 1.1.2013 με βάση το ισχύον επιτόκιο αναφοράς για πράξεις αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής, πλέον οκτώ εκατοστιαίων μονάδων, ετησίως υπολογισμένο.
  3. Εξαιρούνται και δεν υπάγονται στη ρύθμιση οφειλέτες που έχουν καταδικαστεί ή έχει ασκηθεί κατ’ αυτών ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή.
  4. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση είναι απαραίτητα: 

α) η αναλυτική δήλωση όλων των εισοδημάτων, περιουσιακών στοιχείων και τυχόν οφειλών προς τρίτα πρόσωπα, 

β) η διαπίστωση ότι έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις της τελευταίας πενταετίας και 

γ) αν οι συνολικές βασικές οφειλές υπερβαίνουν το ποσό των 50.000 ευρώ, η προσκόμιση στοιχείων από τα οποία προκύπτει η πρόσκαιρη οικονομική αδυναμία και η δυνατότητα τήρησης των όρων της ρύθμισης, με υπογραφή για τον έλεγχο και την πιστοποίηση αυτών από ανεξάρτητο εκτιμητή. Για συνολικές βασικές οφειλές που υπερβαίνουν το ποσό των 150.000 ευρώ, απαιτείται η πρόσθετη παροχή εγγύησης ή διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας για το σύνολο αυτών. 

  1. Η πρώτη δόση της ρύθμισης είναι καταβλητέα μέσα σε 3 εργάσιμες ημέρες από την ημέρα υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση, οι δε επόμενες δόσεις την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών. Η καθυστέρηση πληρωμής μίας δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με προσαύξηση 15%. Η δόση αυτή με την αναλογούσα προσαύξηση πρέπει να καταβληθεί το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας καταβολής της επόμενης δόσης.
  2. Η ρύθμιση απόλλυται με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής του με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα, εάν ο οφειλέτης:

α) δεν καταβάλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς,

β) καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός,

γ) δεν υποβάλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους,

δ) δεν είναι ενήμερος στις οφειλές του από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά,

ε) έχει υποβάλει ελλιπή ή αναληθή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση.

  1. Η υπαγωγή στην εν λόγω ρύθμιση τμηματικής καταβολής και η συνεπής συμμόρφωση σε αυτή παρέχει στον οφειλέτη τα ακόλουθα ευεργετήματα:

α) Χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας από την αρμόδια ΔΟΥ μηνιαίας ισχύος.

β) Αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν.1882/1990 ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, διακόπτεται.

γ) Αναστέλλεται η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων, με την προϋπόθεση ότι η εκτέλεση αφορά μόνο οφειλές που ρυθμίζονται με τις διατάξεις αυτού του άρθρου.

  1. Το Δημόσιο προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι του ύψους των οφειλών του, κατά τις διατάξεις του KEΔE και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση τμηματικής καταβολής που του χορηγήθηκε.
  2. Τα ποσά που εισπράττονται από την παρακράτηση ποσοστού απαίτησης του οφειλέτη λόγω της χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων ή κατόπιν συμψηφισμού, καλύπτουν δόση ή δόσεις της χορηγηθείσας ρύθμισης.
  3. Η παραγραφή των οφειλών για τις οποίες υποβάλλεται αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση αναστέλλεται από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και για ολόκληρο το χρονικό διάστημα που αφορά η ρύθμιση, ανεξαρτήτως καταβολής οποιουδήποτε ποσού και δεν συμπληρώνεται πριν παρέλθει ένα έτος από τη λήξη της τελευταίας δόσης αυτής.

Πηγή: Κέρδος online

 
Ποιοι γλιτώνουν εφέτος το τέλος επιτηδεύματος PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2018 14:43

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Ποιοι γλιτώνουν εφέτος το τέλος επιτηδεύματος

Σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον υπέρογκων φόρων και εισφορών υπάρχουν φορολογούμενου που φέτος γλιτώνουν το τέλος επιτηδεύματος. Όμως την υποχρέωση καταβολής του από 400 - 650 ευρώ έχουν εργαζόμενοι με «μπλοκάκια», μικρομεσαίοι επιτηδευματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν ατομικά τις δραστηριότητές τους. 

Οι φορολογούμενοι που ασκούν ατομικά επιχειρηματικές δραστηριότητες - εμπορικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ή ελευθέρια επαγγέλματα - θα πληρώσουν και για τη χρήση του 2017 το ετήσιο τέλος επιτηδεύματος, το οποίο ανέρχεται σε 650 ευρώ και σε επιπλέον 600 ευρώ, για κάθε υποκατάστημα. 

Ειδικά για τους εργαζόμενους με «μπλοκάκια», δηλαδή τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημά τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι 3 φυσικά ή και νομικά πρόσωπα, ή το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από 1 φυσικό ή νομικό πρόσωπο, τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος, ανέρχονται σε:

- 400 ευρώ ετησίως, εφόσον η έδρα βρίσκεται σε τουριστικό τόπο ή σε πόλεις-χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους.

- 500 ευρώ ετησίως, εφόσον η έδρα βρίσκεται σε πόλη με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους.

Ποιοι δεν θα πληρώσουν τέλος επιτηδεύματος

Εξαιρούνται από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος τα πρόσωπα που ασκούν ατομική εμπορική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα και παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80%.

Σε περίπτωση διακοπής της δραστηριότητας μέσα στη χρήση, το τέλος επιτηδεύματος περιορίζεται ανάλογα με τους μήνες λειτουργίας της επιχείρησης ή της άσκησης του επαγγέλματος. Χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών λογίζεται ως μήνας.

Εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις καταβολής του τέλους, εκτός εάν πρόκειται για τουριστικούς τόπους, οι εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους. 

Επίσης εξαιρούνται ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και η ατομική άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, εφόσον δεν έχουν παρέλθει 5 έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών, καθώς και οι περιπτώσεις ατομικών επιχειρήσεων εφόσον για τον επιτηδευματία υπολείπονται 3 έτη από το έτος της συνταξιοδότησής του. Ως έτος συνταξιοδότησης νοείται το 65ο έτος της ηλικίας.

Πηγή: Κέρδος online

 
Βροχή οι κατασχέσεις - Αρχίζουν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί ακινήτων PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2018 14:41

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Βροχή οι κατασχέσεις - Αρχίζουν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί ακινήτων

Έφτασε η ώρα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών των ακινήτων. Πλέον δεν θα διεξάγονται στα Ειρηνοδικεία, αλλά μόνο ηλεκτρονικά με επισπεύδουσες τράπεζες και ιδιώτες, ενώ το ίδιο θα συμβεί και για χρέη προς την εφορία και τα Ταμεία από την 1η Μαΐου. 

Οι τράπεζες, αλλά και οι ιδιώτες πιστεύουν ότι εφόσον ξεκινήσει να ρολάρει το σύστημα, πολλοί οφειλέτες θα σπεύσουν θα ρυθμίσουν το χρέος του μη θέλοντας, εφόσον έχουν την δυνατότητα, να χάσουν το ακίνητο. 

Υπενθυμίζεται ότι οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί είναι ένα από τα δυο προαπαιτούμενα που εκκρεμούν αλλά και η βασική αιτία για να παγώσει μέχρι τα μέσα Μαρτίου η δόση των 5,7 δισ. ευρώ. Το άλλο είναι η απόφαση του ΣτΕ για την επένδυση στο Ελληνικό, η οποία αναμένεται να εκδοθεί μέχρι το τέλος του μήνα.

Οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί παραμένουν το μεγάλο αγκάθι για την κυβέρνηση και μάλιστα άναψαν φωτιές στη συνεδρίαση του Eurogroup με τον επικεφαλής της ΕΚΤ, Μάριου Ντράγκι να επιρρίπτει ευθύνες στην ελληνική κυβέρνηση για την καθυστέρηση. 

Ξεκινούν οι πλειστηριασμοί

Σήμερα αναμένεται να βγουν στο ηλεκτρονικό σφυρί 70 ακίνητα ενώ μέχρι την Τρίτη είχαν καταχωρηθεί στην πλατφόρμα 1.784 πλειστηριασμοί. Μόνο για την ερχόμενη Τετάρτη έχουν προγραμματιστεί 260 ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί. Τον Μάρτιο έχουν προγραμματιστεί 639 ηλεκτρονικές εκποιήσεις ακινήτων.

Οι πλειστηριασμοί αυτοί αφορούν ακίνητα, αγροτεμάχια, βιομηχανικά κτίσματα, γραφεία μέχρι εργοστάσια με τους επισπεύδοντες να είναι τόσο τράπεζες όσο και ιδιώτες. 

Η νέα πραγματικότητα για τους οφειλέτες έρχεται με 1.000 πλειστηριασμούς μηνιαίως. Τουλάχιστον 7.000 ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί θα πρέπει να έχουν γίνει από τις τράπεζες μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ τουλάχιστον 6.000 ακόμα θα πρέπει να ακολουθήσουν στο διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2018.

Το «χρονοδιάγραμμα» που έχουν θέσει οι δανειστές στις τράπεζες, με την Έκθεση Συμμόρφωσης της Κομισιόν προβλέπει 40.000 πλειστηριασμούς ετησίως τα επόμενα τρία χρόνια. Από την αποτελεσματική έκβαση των πλειστηριασμών θα κριθεί αν οι τράπεζες προσεγγίσουν τον στόχο που έχει τεθεί από την ΕΚΤ για τουλάχιστον 3.000 πράξεις έως τον προσεχή Απρίλιο. 

Οι πιστοποιημένοι συμβολαιογράφοι

Συνολικά πιστοποιημένοι συμβολαιογράφοι είναι μόλις 130, ενώ εσχάτως άρχισαν να πιστοποιούνται συμβολαιογράφοι της επαρχίας. Το πρόβλημα με την επαρχία αντιμετωπίστηκε, μεν, με την παροχή δυνατότητας μεταφοράς του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού σε συμβολαιογράφο της πρωτεύουσας, αλλά για να συμβεί αυτό απαιτείται να βεβαιωθεί προηγουμένως ότι δεν υπάρχει τοπικός πιστοποιημένος συμβολαιογράφος.

Τα πράγματα είναι καλύτερα σε Αθήνα και Πειραιά, όχι, όμως, σε τέτοιο βαθμό που να διαφοροποιείται η συνολική εικόνα. 

Και η εφορία από Πρωτομαγιά στο «χορό»

Από την Πρωτομαγιά, η εφορία ετοιμάζεται να προχωρήσει σε 17.000 ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς ακινήτων και κινητών περιουσιακών στοιχείων οφειλετών και στήνει στα έντεκα μέτρα 73.000 φορολογουμένους. 

Πρόκειται για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις που χρωστούν φόρους, τέλη και φοροπρόστιμα πάνω από 50.000 ευρώ ο καθένας. Είναι οι πρώτοι που μπαίνουν στο κάδρο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και νιώθουν ήδη τον κλοιό του φοροεισπρακτικού μηχανισμού να σφίγγει απειλητικά γύρω τους.

Όσοι έχουν περιουσιακά στοιχεία, κατοικίες, χωράφια, αυτοκίνητα, σκάφη εάν δεν φροντίσουν να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν σε δόσεις τα χρέη τους θα τα δουν να βγαίνουν στο «σφυρί» καθώς αρχίζουν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί και για χρέη στο Δημόσιο.

Πηγή: Κέρδος online

 
Οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα μειώθηκαν κατά 8,7% την τριετία 2015 - 2017 PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2018 14:37

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα μειώθηκαν κατά 8,7% την τριετία 2015 - 2017

Περικοπές στις μέσες αμοιβές τους οι οποίες αντιστοιχούν στην απώλεια του "14ου μισθού" (δώρο Χριστουγέννων) τους υπέστησαν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα κατά την τριετία διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ.

Και αυτό υπό το βάρος των απανωτών κυβερνητικών πακέτων-φόρων και εισφορών που έπληξαν τον ιδιωτικό τομέα από το 2015 και έπειτα, όπως επισημαίνουν αναλυτές τους οποίους επικαλείται το Capital.gr

Συγκεκριμένα, οι μέσες μικτές αμοιβές των απασχολούμενων στις κοινές επιχειρήσεις (δηλ. σε όλες πλην των οικοδομοτεχνικών) της ελληνικής οικονομίας, μειώθηκαν κατά 8,7% την περίοδο 2015 -2017.

Ενώ οι μισθωτοί δέχθηκαν έμμεσα τις συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στον ιδιωτικό τομέα, η κυβέρνηση υπόσχεται αύξηση του κατώτατου μισθού μετά το 2019. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες που διαρρέουν κύκλοι του Υπ. Εργασίας, η αύξηση αυτή θα μπορούσε να γίνει έως και σε τέσσερις δόσεις, δηλαδή σταδιακά κάθε χρόνο έως το 2022.

Η σχεδιαζόμενη αυτή αύξηση δεν προβλέπεται να γίνει με τη βούληση των κοινωνικών εταίρων –αν και παλιότερα ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριζε τις "ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις"- αλλά με κυβερνητική απόφαση με βάση, μάλιστα, ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο σε γενικές γραμμές κατήγγειλε μέχρι πρότινος το κυβερνών κόμμα. Συγκεκριμένα, με απόφαση της ίδιας της κυβέρνησης.

Οι όψιμοι αυτοί σχεδιασμοί της κυβέρνησης που αφορούν αυξήσεις στον εθνικό κατώτατο μισθό στη μεταμνημονική περίοδο έρχονται αφού οι μέσες μικτές αποδοχές –επί των ημερών της -  μειώθηκαν από τα 1.011 ευρώ που ήταν το Μάιο του 2014 στα 927 ευρώ το Μάιο του 2017.

Όπως γράφει το Capital.gr, οι μισθωτοί υπέστησαν τρεις "δόσεις" πραγματικών μειώσεων στις μέσες αποδοχές τους τα προηγούμενα χρόνια υπό το βάρος της ασκούμενης κυβερνητικής πολιτικής, σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Πιο αναλυτικά:

1) Το 2015, οι αποδοχές τους μειώθηκαν κατά 3,7% σε σχέση με το 2014. Αυτή ήταν η πρώτη "δόση" περικοπής των μισθών.

2) Το 2016 μειώθηκαν οι αποδοχές τους κατά 2,4% σε σχέση με το 2015. Αυτή ήταν η δεύτερη "δόση" περικοπών.

3) Τέλος το 2017 μειώθηκαν οι αποδοχές κατά 2,3% σε σχέση με το 2016. Αυτή ήταν η τρίτη "δόση".

Βασική αιτία της μείωσης αυτής ήταν η επέλαση των συμβάσεων μερικής απασχόλησης την περίοδο 2015-2017.

Όχι μόνο αυξήθηκαν ως ποσοστό του συνόλου των συμβάσεων του ιδιωτικού τομέα (από το 25% στο 30%), αλλά έφεραν μειώσεις στους μισθούς ύψους 8,6%, οι οποίες ήταν μεγαλύτερες από τις μειώσεις στις συμβάσεις της πλήρους απασχόλησης (5%).

Αποτέλεσμα ήταν το Μάιο του 2017 να απασχολούνται 636.242 άτομα με μέσο μισθό 389 ευρώ μικτά, ο οποίος αντιστοιχεί σε 326 ευρώ και 4 ώρες εργασίας/μέρα για 5 μέρες την εβδομάδα.

Με άλλα λόγια, το 30% των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα αμείβεται με μισθό ο οποίος αντιστοιχεί στο 66% του βασικού μισθού ανειδίκευτου εργάτη για 8ωρο-5μερο.

Πηγή: Capital.gr

Πηγή: Κέρδος online

 
Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ για το επίδομα τέκνων: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και πού θα υποβάλλετε αιτήσεις PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2018 10:18

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ

Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει

“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ

ΕΠΕΝΔΥΣΗ”

Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ για το επίδομα τέκνων: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και πού θα υποβάλλετε αιτήσεις

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θ. Φωτίου και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γεωργίου Χουλιαράκη, για τον καθορισμό της διαδικασίας χορήγησης επιδόματος παιδιού.

Προϋποθέσεις χορήγησης-Δικαιούχοι επιδόματος παιδιού

  1. Οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση επιδόματος παιδιού είναι:

(α) Η ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε1 από τον υπόχρεο για υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

(β) Η συμπλήρωση και ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης Α21, η οποία επέχει θέση αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης, για τη χορήγηση του επιδόματος, μέσω της ιστοσελίδας του ΟΓΑ.

(γ) Οι αιτούντες/υπόχρεοι να διαμένουν νόμιμα και μόνιμα την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα.

Ο έλεγχος της μόνιμης και συνεχούς διαμονής του δικαιούχου, καθώς και των εξαρτώμενων τέκνων του, στην ελληνική επικράτεια, τα τελευταία πέντε έτη, πριν από το έτος υποβολής της αίτησης, γίνεται αποκλειστικά από την υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των ιδίων ή των συζύγων τους/ή των γονέων τους, εφόσον οι ίδιοι δεν ήταν υπόχρεοι φορολογικής δήλωσης.

Για τη συμπλήρωση της ως άνω πενταετίας, πριν την υποβολή της αίτησης, προσμετράται χρόνος που εμπίπτει στην εν λόγω πενταετία, κατά την οποία ο αιτών λάμβανε οικογενειακό επίδομα.

(δ) Τα τέκνα τους να είναι εξαρτώμενα και να βρίσκονται στην Ελλάδα.

  1. Δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού είναι όσοι υποβάλλουν αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας απόφασης και τα εισοδηματικά κριτήρια του άρθρου 214 του ν. 4512/2018 (Α' 5).

Κατηγορίες δικαιούχων

Το επίδομα παιδιού χορηγείται στις ακόλουθες κατηγορίες προσώπων, εφόσον διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην ελληνική επικράτεια, τα τελευταία πέντε έτη, πριν από το έτος υποβολής της αίτησης, όπως αυτό προκύπτει από την υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των ιδίων ή των συζύγων τους/ή των γονέων τους, (εφόσον οι ίδιοι δεν ήταν υπόχρεοι φορολογικής δήλωσης) και τα εξαρτώμενα τέκνα τους βρίσκονται στην Ελλάδα:

(α) Έλληνες πολίτες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα.

(β) Ομογενείς αλλοδαπούς που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα και διαθέτουν δελτίο ομογενούς.

(γ) Πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα.

(δ) Πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν) και Ελβετούς πολίτες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα.

(ε) Αναγνωρισμένους πρόσφυγες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων (ν.δ. 3989/1959, Α' 201), όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης του 1967 για το Καθεστώς των Προσφύγων (α.ν. 389/1968, Α' 125).

(στ) Ανιθαγενείς, των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών (ν. 139/1975, Α' 176).

(ζ) Δικαιούχους του ανθρωπιστικού καθεστώτος.

(η) Πολίτες άλλων κρατών που διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα.

Εξαρτώμενα τέκνα

Για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού, εξαρτώμενα τέκνα θεωρούνται:

(α) Τα άγαμα παιδιά που προέρχονται από γάμο, φυσικά, θετά ή αναγνωρισθέντα, που δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας του ή το 19ο έτος, εφόσον φοιτούν στη μέση εκπαίδευση.

Ως ημέρα γέννησης των τέκνων θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου τους έτους γέννησής τους.

(β) Τα τέκνα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, εφόσον φοιτούν σε ΑΕΙ ή TEI ή σε αναγνωρισμένα Κολέγια ή σε ΙΕΚ Δημόσια ή ιδιωτικά, καθώς και στο Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ.

Τα επιδόματα καταβάλλονται μόνο κατά το χρόνο της διάρκειας φοίτησής τους και, σε καμία περίπτωση, πέραν από τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους.

Στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση περιλαμβάνονται και οι σχολές του Δημοσίου Ανώτατης ή Ανώτερης Εκπαίδευσης (Στρατιωτικές, Αστυνομίας, Ναυτικού, κλπ), καθώς και τα αναγνωρισμένα Ιδρύματα του Εξωτερικού.

(γ) Τα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, μέχρι τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους.

Ειδικές περιπτώσεις εξαρτώμενων τέκνων

Εφόσον πληρούν και τα ανωτέρω ηλικιακά όρια, εξαρτώμενα θεωρούνται:

(α) Τα τέκνα από προηγούμενο γάμο του ενός ή και των δύο συζύγων, σε περίπτωση έγγαμων, εφόσον ο αιτών/υπόχρεος ή η σύζυγός του έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια των τέκνων. Προκειμένου δε για ενήλικα τέκνα, εφόσον έχουν την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής τους.

(β) Τα τέκνα άγαμου πατέρα, εφόσον ο αιτών/υπόχρεος άγαμος πατέρας τα έχει αναγνωρίσει με συμβολαιογραφική πράξη ή με δικαστική απόφαση και έχει την επιμέλεια με δικαστική απόφαση.

(γ) Τα τέκνα συζύγων σε διάσταση, εφόσον ο αιτών γονέας έχει με δικαστική απόφαση ή ιδιωτικό συμφωνητικό την επιμέλεια των τέκνων. Προκειμένου δε για ενήλικα τέκνα, εφόσον έχει την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων.

Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού

  1. Ο υπόχρεος υποβολής της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος υποβάλλει, ηλεκτρονικά, κατ' έτος, αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού, μέσω της ιστοσελίδας του ΟΓΑ. Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α' 75) ως προς τα δηλωθέντα στοιχεία, καθώς και δήλωση συναίνεσης για τη λήψη φορολογικών δεδομένων που τηρούνται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και διασταύρωσης των στοιχείων του ιδίου και των μελών της οικογενείας του με τα στοιχεία άλλων υπηρεσιών. Απαραίτητη προϋπόθεση για την οριστική υποβολή της αίτησης αποτελεί η συμπλήρωση όλων των υποχρεωτικών πεδίων της.
  2. Σε περίπτωση θανάτου, αφάνειας, δικαστικής συμπαράστασης, καταδίκης με τελεσίδικη δικαστική απόφαση για κακούργημα ή εκ προθέσεως τελούμενο πλημμέλημα κατά της ζωής, της υγείας, της προσωπικής ή γενετήσιας ελευθερίας, σε βάρος του τέκνου του ή του άλλου γονέα ή υπαίτιας εγκατάλειψης των τέκνων και οριστικής διακοπής της συγκατοίκησης με αυτά του δικαιούχου ή δικαστικής απόφασης ανάθεσης της επιτροπείας σε φυσικό πρόσωπο ή διαζυγίου, η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 υποβάλλεται από το φυσικό πρόσωπο στο οποίο έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση, η άσκηση της επιμέλειας των τέκνων, προκειμένου δε για ενήλικα τέκνα, από το φυσικό πρόσωπο που έχει την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων.

Μέχρι την έκδοση δικαστικής απόφασης επιμέλειας, το επίδομα χορηγείται στο γονέα που έχει την κύρια ευθύνη διατροφής, όπως αυτό προκύπτει από υπεύθυνη δήλωση των γονέων.

Σε περίπτωση θανάτου και των δύο γονέων των ορφανών τέκνων που αποτελούν ιδία οικογένεια, η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 υποβάλλεται από το φυσικό πρόσωπο που έχει με δικαστική απόφαση την επιτροπεία-επιμέλεια των ανήλικων τέκνων και λαμβάνεται υπόψη μόνο το εισόδημα των τέκνων.

Όσον αφορά ενήλικα ορφανά τέκνα και από τους δύο γονείς, η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 υποβάλλεται από το μεγαλύτερο σε ηλικία τέκνο, ως Επίτροπο, δηλώνοντας ως εξαρτώμενα τέκνα, τον εαυτό του και τα αδέλφια του.

  1. Ως αρχική ημερομηνία υποβολής της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης Α21 εκάστου έτους ορίζεται η 2α Ιανουαρίου και ως καταληκτική η 31η Δεκεμβρίου του ιδίου έτους.
  2. Ο δικαιούχος, σε κάθε μεταβολή της οικογενειακής κατάστασής του, οφείλει εντός ενός μήνα να προβαίνει σε τροποποίηση της αρχικής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης Α21 και μόνο στα πεδία που υπάρχουν μεταβολές.
  3. Σε περίπτωση μεταβολής ή λανθασμένης καταχώρισης οποιουδήποτε στοιχείου που δηλώνεται στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21, αυτή μπορεί να διορθωθεί-τροποποιηθεί με ευθύνη και ενέργεια του δικαιούχου, οπωσδήποτε, όμως, μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.
  4. Η εγκεκριμένη ή μη αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 δύναται να ανακαλείται απευθείας από το δικαιούχο, εντός του έτους και μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της. Τυχόν καταβληθέντα ποσά επιδόματος επιστρέφονται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.

Χρόνος και τρόπος καταβολής

  1. Το επίδομα παιδιού καταβάλλεται στους δικαιούχους κάθε έτους ανά δίμηνο, από τον ΟΓΑ, με πίστωση σε ενεργό τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου από την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε διμήνου και εντός 25 ημερών.

Το ποσό του επιδόματος υπολογίζεται, βάσει των στοιχείων της τελευταίας εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Μετά την υποβολή φορολογικής δήλωσης τρέχοντος έτους ή τροποποιητικής αυτής, το ποσό του επιδόματος επανυπολογίζεται με βάση το εισόδημα και τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος έλαβε διαφορετικό ποσό επιδόματος από αυτό που δικαιούται, τότε αυτό συμψηφίζεται με το ποσό των επόμενων πληρωμών.

Η καταβολή του επιδόματος στους δικαιούχους γίνεται, βάσει συγκεντρωτικής κατάστασης με το πλήθος των δικαιούχων και το συνολικό ποσό ανά κατηγορία, που συντάσσει η ΗΔΙΚΑ και αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΓΑ. Επίσης, από την ΗΔΙΚΑ δημιουργείται και τηρείται αναλυτικό ηλεκτρονικό αρχείο των πληρωμών, το οποίο είναι προσβάσιμο από τους χρήστες του ΟΓΑ.

  1. Το επίδομα παιδιού χορηγείται:

(α) Για τέκνα γεννημένα μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους υποβολής της αίτησης, από την 1η Ιανουαρίου του έτους υποβολής της αίτησης.

(β) Από την 1η του επόμενου μήνα από αυτόν της γέννησής τους για τέκνα γεννημένα εντός του έτους υποβολής της αίτησης.

(γ) Από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους εγγραφής τους σε σχολή ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης, στο «Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας» των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), καθώς και σε Κολέγια.

(δ) Για τα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, από την 1η του επόμενου μήνα εκείνου της επέλευσης της αναπηρίας.

  1. Ειδικά, για το έτος 2018, στους δικαιούχους που έλαβαν το έτος 2017 το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων ή το ειδικό επίδομα για τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, δύναται να χορηγείται προκαταβολή, του πρώτου διμήνου έτους 2018, ακόμη και αν δεν υποβάλλουν αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21.

Το ποσό της προκαταβολής έτους 2018 είναι ίσο με αυτό που θα ελάμβανε ο δικαιούχος για το πρώτο δίμηνο με βάση τις κατηγορίες ισοδύναμου οικογενειακού εισοδήματος του άρθρου 214 του ν. 4512/2018 (Α' 5) και τη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Ε1 που υπέβαλε για το προηγούμενο έτος, όπως αυτό αναπροσαρμόζεται, σύμφωνα με τα τηρούμενα στοιχεία.

Απαιτούμενα δικαιολογητικά

  1. Ο αιτών/δικαιούχος οφείλει, εφόσον κληθεί από τον ΟΓΑ είτε να αποστείλει ή να καταθέσει στον ΟΓΑ είτε να επισυνάψει ηλεκτρονικά στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21, τα δικαιολογητικά για τα οποία έχει ήδη συμπληρώσει τα αντίστοιχα πεδία του εντύπου Α21.

(α) Πιστοποιητικό/ά οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένα όλα τα μέλη της οικογένειας με κανονική εγγραφή.

(β) Πιστοποιητικό σπουδών για τέκνα, τα οποία, μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, φοιτούν στη μέση εκπαίδευση, σε ανώτερο ή ανώτατο εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελλάδας ή αναγνωρισμένο του εξωτερικού, καθώς και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ή σε Κολέγια ή σε στο Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ. Εάν πρόκειται για εκπαιδευτικό ίδρυμα χώρας του εξωτερικού, εκτός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πιστοποιητικό σπουδών πρέπει να είναι θεωρημένο από το Ελληνικό Προξενείο.

(γ) Ιατρική γνωμάτευση των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή απόφαση Υγειονομικής Επιτροπής του ΙΚΑ ή των Ανώτατων Υγειονομικών Επιτροπών του Στρατού (ΑΣΥΕ), του Ναυτικού (ΑΝΥΕ), της Αεροπορίας (ΑΑΥΕ) και της Ελληνικής Αστυνομίας, για εξαρτώμενο τέκνο που έχει συμπληρώσει το 18ο, αλλά όχι το 24ο έτος της ηλικίας του, δεν είναι σπουδαστής ή φοιτητής και έχει ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. Τα εν λόγω δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι σε ισχύ τη χρονική στιγμή που υποβάλλεται η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 και να προκύπτει η διάρκεια της αναπηρίας από αυτά.

(δ) Εάν συντρέχει περίπτωση από τις αναφερόμενες στην παρ. 5 του άρθρου 6 της παρούσας απόφασης, υποβάλλεται αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου του δικαιούχου ή απόφαση δικαστηρίου περί αφάνειας ή δικαστικής συμπαράστασης του δικαιούχου ή αμετάκλητη δικαστική απόφαση περί καταδίκης του ή δικαστική απόφαση ανάθεσης επιτροπείας σε φυσικό πρόσωπο ή οποιοδήποτε στοιχείο από το οποίο να φαίνεται το πρόσωπο που έχει αναλάβει την επιμέλεια των τέκνων.

  1. Εκτός από τα ανωτέρω, υποβάλλεται επιπλέον, εφόσον απαιτείται επικυρωμένο φωτοαντίγραφο ενός από τα κατωτέρω δικαιολογητικά, κατά κατηγορία δικαιούχου:

(α) Βεβαίωση εγγραφής πολίτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή έγγραφο πιστοποίησης μόνιμης διαμονής, για πολίτη κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

(β) Ειδικό δελτίο ταυτότητας ομογενούς, για ομογενή αλλοδαπό.

(γ) 'Άδεια διαμονής, για πολίτη χώρας που ανήκει στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, για πολίτη της Ελβετίας, καθώς και για πολίτη άλλου κράτους, (εκτός των ανωτέρω και της της Ευρωπαϊκής Ένωσης) που διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα.

(δ) Άδεια διαμονής Δικαιούχου Διεθνούς Προστασίας, με ένδειξη «Πρόσφυγας» ή «Επικουρική Προστασία».

(ε) Άδεια διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.

Για όποια από τα ανωτέρω δικαιολογητικά προβλέπεται διάρκεια ισχύος, αυτά θα πρέπει να είναι σε ισχύ κατά την υποβολή της αίτησης.

  1. Προκειμένου για δικαιούχους αλλοδαπής υπηκοότητας ή ανιθαγενείς, τα δικαιολογητικά των εδαφίων με στοιχεία (α) και (δ) της παρ. 1 παρέχονται από τις αρχές της χώρας, της οποίας είναι υπήκοοι, και αν αυτό είναι αδύνατο, τα στοιχεία αυτά αποδεικνύονται από άλλα πρόσφορα έγγραφα, κατά τη κρίση του οργάνου αναγνώρισης του δικαιώματος (π.χ. ληξιαρχικές πράξεις γέννησης τέκνων).
  2. Τα έγγραφα της αλλοδαπής του παρόντος άρθρου θα πρέπει να είναι νόμιμα μεταφρασμένα και επικυρωμένα.
  3. Στον ΟΓΑ τηρείται ηλεκτρονικό αρχείο ή και φυσικό για τους κατατεθέντες από τους αιτούντες φακέλους, με τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά.

Διακοπή επιδόματος

  1. Το επίδομα παιδιού διακόπτεται:

(α) Από την 1η του επόμενου μήνα λήξης του σπουδαστικού ή ακαδημαϊκού έτους περάτωσης των σπουδών, προκειμένου για φοιτητές-σπουδαστές ή την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου που λήγει η γνωμάτευση των ΚΕΠΑ και πάντως όχι πέραν του 24ου έτους της ηλικίας τους.

(β) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου του θανάτου του δικαιούχου ή του εξαρτώμενου τέκνου.

(γ) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου του γάμου εξαρτώμενου τέκνου.

(δ) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου που ο δικαιούχος ή/και τα εξαρτώμενα τέκνα εγκατασταθούν μόνιμα στο εξωτερικό.

  1. Η διακοπή καταβολής των επιδομάτων γνωστοποιείται εγγράφως στο δικαιούχο.

Δεν αναστέλλεται η καταβολή του επιδόματος στις εξής περιπτώσεις απομάκρυνσης από την Ελλάδα, ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια αυτής:

(α) Εάν η απουσία του δικαιούχου ή εξαρτώμενου τέκνου οφείλεται σε λόγους νοσηλείας σε θεραπευτήρια.

(β) Εάν ο δικαιούχος ή εξαρτώμενο τέκνο απασχολούνται στην αλλοδαπή σε εργασία για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου ή Ελληνικού ΝΠΔΔ ή Ελληνικής Τράπεζας ή Οργανισμού ή άλλων Ελληνικών Επιχειρήσεων, οι οποίες εδρεύουν στην Ελλάδα ή ακολούθησε την οικογένειά του στο εξωτερικό η οποία απουσιάζει για τους ανωτέρω λόγους ή εάν η απουσία οφείλεται σε λόγους σπουδών των τέκνων σε Ανώτερες ή Ανώτατες σχολές του Εξωτερικού.

Πηγή: Κέρδος online

 
Περισσότερα Άρθρα...
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 3 4 5 6 7 8 9 10 > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 1944